Javorový sirup, jak ho neznáte

Velkou výhodou javorového sirupu je nízký glykemický index, takže se hodí jako náhrada za obyčejný cukr do každého pokrmu, jelikož má živiny, které jsou daleko lepší, než má obyčejný cukr z obchodu.

Javorový sirup najdete v naší prodejně Pohanka v Chrudimi.

Složení sirupu

Obsahuje na 100 g 67 g sacharidů, což je hodně a tak je dobré tímto sirupem pouze sladit po čajových lžičkách. Výhoda javorového sirupu je, že obsahuje také 212 mg draslíku, 102 mg vápníku a 21 mg hořčíku. Železa obsahuje už jen 0,1 mg.

Můžeme nalézt také další zdroje energie, jako jsou polysacharidy a oligosacharidy. Také zásobuje zinkem, flavanoly, polyfenoly, manganem a nebo také vápníkem. Mangan pomáhá metabolismu vstřebávat potřebné živiny, zatímco zinek posiluje náš imunitní systém a zlepšuje stav nehtů a vlasů.

Na co je dobrý

Obsahuje zinek, který příznivě působí na prostatu. Potraviny s nízkým glykemickým indexem jsou dobrou prevencí proti cukrovce, jelikož se pomalu metabolizují v našem těle, pomocí jater. Také zlepšuje trávení. Potraviny s vysokým glykemickým indexem naopak zvyšuje krevní tlak a hladinu inzulínu.

dobrý na cukrovku

Často se pomocí javorového sirupu, medu a ovesných vloček připravují zábaly a obklady na akné a další vyrážky. Společně s medem umí zmírňovat záněty a zarudnutí pokožky.

Samotná konzumace

Javorový sirup můžete použít jako sladidlo do jogurtu, můžete jej použít jako salátový dresing a nebo také péct zdravější koláče. Doporučená dávka 1-3 čajové lžičky za den.

zdroj: https://www.zdravizone.cz/8-ucinku-javoroveho-sirupu-o-kterych-nejspise-nevite/